Modulhandbuch (Module manual)

M.184.2114 Negotiation: Theory and Techniques in a Global Economy
(Negotiation: Theory and Techniques in a Global Economy)
Koordinator (coordinator): Prof. Dr. Andreas Eggert
Ansprechpartner (contact): Rodi Akalan (rodi.akalan[at]uni-paderborn.de)
Credits: 5 ECTS
Workload: 150 Std (h)
Semesterturnus (semester cycle): SoSe
Studiensemester (study semester): 3-6
Dauer in Semestern (duration in semesters): 1
Lehrveranstaltungen (courses):
Nummer / Name
(number / title)
Art
(type)
Kontaktzeit
(contact time)
Selbststudium
(self-study)
Status (P/WP)
(status)
Gruppengröße
(group size)
a) K.184.21141 / Negotiation: Theory and Techniques in a Global Economy Block 60 Std (h) 90 Std (h) P 30 TN (PART)
Wahlmöglichkeiten innerhalb des Moduls (Options within the module):
Keine
Empfohlene Voraussetzungen (prerequisites):
Zur Zeit sind keine Voraussetzungen bekannt. (No conditions are known.)
Inhalte (short description):

The class is taught by our guest professor Prof. James A. Eckert, Ph.D.

Almost all business revenue generated flows through negotiations, yet negotiation is often poorly understood and even more poorly practiced. This course will introduce a multi-stage negotiation process model in order to allow students to gain a theoretical view of the negotiation process while simultaneously giving them a set of practical tools to use when they next find themselves in the role of negotiator. This model will be discussed and applied to the global economic setting.

Lernergebnisse (learning outcomes):
Fachkompetenz Wissen (professional expertise):
Studierende...
  • understand the underlying process of negotiation.
  • gain the knowledge and techniques necessary to create impact in each stage of the negotiating process.
  • Fachkompetenz Fertigkeit (practical professional and academic skills):
    Studierende...
  • build practical negotiation skills necessary to function in a global negotiating environment.
  • develop understanding for selection and evaluation of key sales management theories and methods of adaptive relationship focused selling.
  • Personale Kompetenz / Sozial (individual competences / social skills):
    Studierende...
  • ​improve their written and oral communication skills (in English)
  • develop negotiation and team working skilss
  • Personale Kompetenz / Selbstständigkeit (individual competences / ability to perform autonomously):
    Studierende...
  • gather knowledge and aplly that knowledge to differenct situations
  • Prüfungsleistungen (examinations)
    Art der Modulprüfung (type of modul examination): Modulteilprüfungen
    Art der Prüfung
    (type of examination)
    Umfang
    (extent)
    Gewichtung
    (weighting)
    a) Klausur 120 Min 70.00 %
    b) Hausarbeit mit Präsentation 3 S. / 30 Min 30.00 %
    Studienleistung / qualifizierte Teilnahme (module participation requirements)
    Nein
    Voraussetzungen für die Teilnahme an Prüfungen (formal requirements for participating in examinations)
    Keine
    Voraussetzungen für die Vergabe von Credits (formal requirements for granting credit points)
    Die Vergabe der Credits erfolgt, wenn die Modulnote mindestens „ausreichend“ ist
    Gewichtung für Gesamtnote (calculation of overall grade)
    Das Modul wird mit der doppelten Anzahl seiner Credits gewichtet (Faktor: 2)
    Verwendung des Moduls in den Studiengängen (The module can be selected in the following degree programmes)
    B.Sc. Wirtschaftswissenschaften
    B.Sc. International Business Studies
    B.Sc. Wirtschaftsinformatik
    B.Sc. Sportökonomie
    Umfang QT (participation requirements):
    Lernmaterialien, Literaturangaben (learning material, literature):
    Sonstige Hinweise (additional information):

    Die Veranstaltung wird als siebentägige Blockveranstaltung (plus eintägige Kick-Off Veranstaltung) organisiert. Im Rahmen dieser Blockveranstaltung finden sowohl die Vorlesung als auch die Übung statt.


    Termine SoSe 2019:


    (1) Kick-Off Veranstaltung:
    Di, 07.05.2019, 9-16 Uhr
    (2) Blockveranstaltung:
    Mo, 13.05.2019, 9-16 Uhr
    Di, 14.05.2019, 9-16 Uhr
    Mi, 15.05.2019, 9-16 Uhr
    Do, 16.05.2019, 9-16 Uhr

    Fr, 17.05.2019, 9-12 Uhr
    Di, 21.05.2019, 9-16 Uhr
    Mi, 22.05.2019, 9-16 Uhr


    Das Modul ist im Sommersemester 2019 kapazitativ auf 24 Teilnehmer/Innen begrenzt. Sie müssen sich am Lehrstuhl für BWL, insb. Marketing, um einen Platz im Modul bewerben. Eine Anmeldung über PAUL ist nicht möglich. Bitte bewerben Sie sich online über folgendes Bewerbungsformular: [LINK WIRD AM 11.02.2019 FREIGESCHALTET]
    /https://ww3.unipark.de/uc/negotiation/


    The number of participants for this course in summer term 2019 is restricted to 24 students. You have to apply for a seat at the Chair of Business Administration, esp. Marketing. Registering via PAUL is not possible. Please apply online via the following application form: [LINK WILL BE PUBLISHED ON FEB. 11, 2019]
    /https://ww3.unipark.de/uc/negotiation/


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